home digitale didactiek lesmateriaal ict en geschiedenis contact


Een culturele reis door het oude Griekenland
 

 inleiding

 opdracht

 werkwijze

 bronnen

 beoordeling

 reflectie

 

 

 

Werkwijze

Iedere leerling maakt de afgesproken opdracht. Gebruik bij het maken van de opdracht een of meer van de internetsites in de rubriek bronnen.

Opdracht 1

Het reisgezelschap komt zondagmiddag om 13.00 uur aan op het vliegveld van Athene en blijft tot dinsdag in Athene. 

  • Hoe ziet het programma van die beide dagen eruit? 
  • Wat gaan ze bezoeken? 
  • Wat is er te zien? Welke archeologische overblijfselen kun je er nu nog bezichtigen? 
  • Waarom neem je het reisgezelschap juist daarmee naar toe?

Maak een beschrijving van de zondag en de maandag op één of twee A4-tje, waarbij je ingaat op bovenstaande vragen. Gebruik een of twee afbeeldingen.

Opdracht 2

Het reisgezelschap vertrekt op dinsdagmorgen naar de volgende bestemming en vertrekt daar weer op donderdagmorgen. 

  • Wat is de volgende bestemming?
  • Hoe ziet het programma van die beide dagen eruit? 
  • Wat gaan ze bezoeken? 
  • Wat is er te zien? Welke archeologische overblijfselen kun je er nu nog bezichtigen? 
  • Waarom neem je het reisgezelschap juist daarmee naar toe?

Maak een beschrijving van de dinsdag, woensdag en de donderdag op één of twee A4-tje, waarbij je ingaat op bovenstaande vragen. Gebruik een of twee afbeeldingen.

Opdracht 3

Het reisgezelschap vertrekt op donderdagmorgen naar de volgende bestemming en vertrekt daar weer op zaterdagmorgen. 

  • Wat is de volgende bestemming?
  • Hoe ziet het programma van die beide dagen eruit? 
  • Wat gaan ze bezoeken? 
  • Wat is er te zien? Welke archeologische overblijfselen kun je er nu nog bezichtigen? 
  • Waarom neem je het reisgezelschap juist daarmee naar toe?

Maak een beschrijving van de donderdag, vrijdag en zaterdag op één of twee A4-tje, waarbij je ingaat op bovenstaande vragen. Gebruik een of twee afbeeldingen.

Opdracht 4

Het reisgezelschap vertrekt op zaterdagmorgen naar de volgende bestemming en vertrekt op maandagmorgen voor het laatste onderdeel van de reis naar Kreta. 

  • Wat is de volgende bestemming?
  • Hoe ziet het programma van die beide dagen eruit? 
  • Wat gaan ze bezoeken? 
  • Wat is er te zien? Welke archeologische overblijfselen kun je er nu nog bezichtigen? 
  • Waarom neem je het reisgezelschap juist daarmee naar toe?

Maak een beschrijving van de zaterdag, zondag en maandag op één of twee A4-tje, waarbij je ingaat op bovenstaande vragen. Gebruik een of twee afbeeldingen.

Opdracht 5

Het reisgezelschap komt vroeg in de middag van die maandag aan op het vliegveld van Kreta. Woensdagavond om 20.00 uur vertrekt het gezelschap weer richting Schiphol.

  • Hoe ziet het programma van deze dagen eruit? 
  • Wat gaan ze bezoeken? 
  • Wat is er te zien? Welke archeologische overblijfselen kun je er nu nog bezichtigen? 
  • Waarom neem je het reisgezelschap juist daarmee naar toe?

Maak een beschrijving van de maandag, dinsdag en woensdag op één of twee A4-tje, waarbij je ingaat op bovenstaande vragen. Gebruik een of twee afbeeldingen.

 
 

Copyright © 2006 Albert van der Kaap