Werkwijze
Iedere leerling maakt de afgesproken opdracht. Gebruik
bij het maken van de opdracht een of meer van de internetsites in de
rubriek bronnen.
Opdracht 1
Het reisgezelschap komt zondagmiddag om 13.00 uur aan op het
vliegveld van Athene en blijft tot dinsdag in Athene.
- Hoe ziet het programma van die beide dagen eruit?
- Wat gaan ze bezoeken?
- Wat is er te zien? Welke archeologische overblijfselen kun
je er nu nog bezichtigen?
- Waarom neem je het reisgezelschap juist daarmee naar toe?
Maak een beschrijving van de zondag en de maandag op één of twee A4-tje, waarbij je ingaat op bovenstaande vragen. Gebruik een of twee
afbeeldingen.
Opdracht 2
Het reisgezelschap vertrekt op dinsdagmorgen naar de volgende
bestemming en vertrekt daar weer op donderdagmorgen.
- Wat is de volgende bestemming?
- Hoe ziet het programma van die beide dagen eruit?
- Wat gaan ze bezoeken?
- Wat is er te zien? Welke archeologische overblijfselen kun
je er nu nog bezichtigen?
- Waarom neem je het reisgezelschap juist daarmee naar toe?
Maak een beschrijving van de dinsdag, woensdag en de donderdag op één of
twee A4-tje, waarbij je ingaat op bovenstaande vragen. Gebruik een of twee
afbeeldingen.
Opdracht 3
Het reisgezelschap vertrekt op donderdagmorgen naar de
volgende bestemming en vertrekt daar weer op zaterdagmorgen.
- Wat is de volgende bestemming?
- Hoe ziet het programma van die beide dagen eruit?
- Wat gaan ze bezoeken?
- Wat is er te zien? Welke archeologische overblijfselen kun
je er nu nog bezichtigen?
- Waarom neem je het reisgezelschap juist daarmee naar toe?
Maak een beschrijving van de donderdag, vrijdag en zaterdag op één
of twee A4-tje, waarbij je ingaat op bovenstaande vragen. Gebruik een of twee
afbeeldingen.
Opdracht 4
Het reisgezelschap vertrekt op zaterdagmorgen naar de volgende
bestemming en vertrekt op maandagmorgen voor het laatste onderdeel van de reis
naar Kreta.
- Wat is de volgende bestemming?
- Hoe ziet het programma van die beide dagen eruit?
- Wat gaan ze bezoeken?
- Wat is er te zien? Welke archeologische overblijfselen kun
je er nu nog bezichtigen?
- Waarom neem je het reisgezelschap juist daarmee naar toe?
Maak een beschrijving van de zaterdag, zondag en maandag op één of twee A4-tje, waarbij je ingaat op bovenstaande vragen. Gebruik een of twee
afbeeldingen.
Opdracht 5
Het reisgezelschap komt vroeg in de middag van die maandag aan
op het vliegveld van Kreta. Woensdagavond om 20.00 uur vertrekt het gezelschap
weer richting Schiphol.
- Hoe ziet het programma van deze dagen eruit?
- Wat gaan ze bezoeken?
- Wat is er te zien? Welke archeologische overblijfselen kun
je er nu nog bezichtigen?
- Waarom neem je het reisgezelschap juist daarmee naar toe?
Maak een beschrijving van de maandag, dinsdag en woensdag op één of twee
A4-tje, waarbij
je ingaat op bovenstaande vragen. Gebruik een of twee afbeeldingen.
|