De werkwijze
stap 1
In groepjes van vier maak je eerst opdracht 1. Deze opdracht is
een inleiding op het onderwerp en gaat over Griekenland in de vijfde eeuw voor
Christus.
stap 2
In groepjes van vier maak je eerst opdracht 2. Deze opdracht is
een inleiding op het onderwerp en gaat over Griekenland in de vijfde eeuw voor
Christus.
stap 3
Als deze opdrachten af zijn gaat ieder groepslid zich verdiepen in een
jongen of meisje uit het oude Sparta of een jongen of meisje uit het oude
Athene. Deze personen zijn
- Sparcus een Spartaanse jongen
- Polonia een Spartaans meisje
- Poliphus een Atheense jongen
- Carintha een Atheens meisje
Als de verdeling over jongens en meisjes niet precies uit komt neemt een jongen de rol van een meisje of
omgekeerd. Verdeel de rollen en maak vervolgens de opdracht die bij je
rol hoort.
stap 4
De leerlingen die het leven van Sparcus en Polonia hebben bestudeerd
gaan nu hun leven met elkaar vergelijken.
De leerlingen die het leven van Poliphus en Carintha hebben
bestudeerd gaan nu hun leven met elkaar vergelijken.
stap 5
De leerlingen die het leven van de Spartaanse jongen Sparcus en de
Atheense jongen Poliphus hebben bestudeerd gaan nu hun levens vergelijken.
De leerlingen die het leven van het Spartaanse meisje Polonia en het
Atheense meisje Carintha hebben bestudeerd gaan nu hun levens
vergelijken.
stap 6
Maak de Engelse gatentekst die gaat over de persoon die jij hebt
bestudeerd
stap 7
Maak de diagnostische meerkeuzetoets.
|