|
Niveau 1
Slecht/beginner
|
Niveau 2
Onvoldoende
|
Niveau 3
Voldoende
|
Niveau 4
Uitstekend/expert
|
Score
|
Deelvragen
|
uit het artikel wordt niet duidelijk dat de
leerling deelvragen heeft geformuleerd
|
uit het artikel blijkt dat de leerling
onvoldoende deelvragen heeft geformuleerd
|
Uit het artikel blijkt dat de leerling
voldoende deelvragen heeft geformuleerd
|
Uit het artikel blijkt dat de leerling alle
relevante deelvragen heeft geformuleerd
|
|
Tijd
|
De leerling heeft geen rekening gehouden met
aspecten van tijd. Hij heeft geen aandacht
besteed aan het feit dat de bronnen uit
verschillende periodes stammen.
|
De leerling heeft onvoldoende
rekening gehouden met aspecten van
tijd.
Hij heeft onvoldoende
aandacht besteed aan het feit dat de
bronnen uit verschillende periodes stammen.
|
De leerling heeft voldoende
rekening gehouden met aspecten van
tijd.
Hij heeft voldoende
aandacht besteed aan het feit dat de
bronnen uit verschillende periodes stammen.
|
De leerling heeft op overtuigende
wijze
rekening gehouden met aspecten van
tijd.
Hij heeft het feit dat de bronnen uit
verschillende periodes stammen uitstekend in
het betoog verwerkt.
|
|
Context
|
De leerling heeft
verzuimd de prehistorische context in
zijn betoog te betrekken
|
De leerling heeft onvoldoende aandacht
besteed aan de prehistorische context
|
De leerling heeft voldoende aandacht besteed
aan de prehistorische context
|
De leerling heeft de moorden uitstekend in
de context van de prehistorie geplaatst.
|
|
Ruimte
|
De leerling is niet ingegaan op het feit dat
de lijken gevonden zijn op verschillende
plaatsten in europa
|
De leerling heeft het feit dat de lijken op
verschillende plaatsen in Europa zijn
gevonden onvoldoende aandacht gegeven
|
De leerling heeft het feit dat de lijken op
verschillende plaatsen in Europa zijn
gevonden voldoende aandacht gegeven
|
De leerling heeft het feit dat de lijken op
verschillende plaatsen in Europa zijn
gevonden uitstekend meegewogen in zijn
betoog
|
|
Bruikbaarheid van de bronnen
|
De leerling is in zijn artikel niet ingegaan
op de bruikbaarheid van de bronnen
|
De leerling is in zijn artikel onvoldoende
ingegaan op de bruikbaarheid van de bronnen
|
De leerling is in zijn artikel voldoende
ingegaan op de bruikbaarheid van de bronnen
|
De leerling heeft in zijn artikel een
kompleet overzicht gegeven van de
bruikbaarheid van de bronnen
|
|
Betrouwbaarheid van bronnen
|
De leerling is in zijn artikel niet ingegaan
op de betrouwbaarheid van de bronnen
|
De leerling is in zijn artikel onvoldoende
ingegaan op de betrouwbaarheid van de
bronnen
|
De leerling is in zijn artikel voldoende
ingegaan op de betrouwbaarheid van de
bronnen
|
De leerling heeft in zijn artikel een
kompleet overzicht gegeven van de
betrouwbaarheid van de bronnen
|
|
Vergelijken van bronnen
|
De leerling heeft in zijn artikel geen
vergelijking gemaakt tussen de bronnen
|
De leerling heeft in zijn artikel
onvoldoende een vergelijking gemaakt tussen
de bronnen
|
De leerling heeft in zijn artikel voldoende
een
vergelijking gemaakt tussen de
bronnen
|
De leerling heeft in zijn artikel
de bronnen op een overtuigende wijze
met elkara vergeleken.
|
|
Argumenteren
|
De leerling heeft zijn betoog totaal niet
onderbouwd met argumenten
|
De leerling heeft zijn betoog onvoldoende
onderbouwd met argumenten
|
De leerling heeft zijn betoog voldoende
onderbouwd met argumenten
|
De leerling heeft zijn betoog uitstekend
onderbouwd met argumenten
|
|
Tegenargumenten
|
De leerling is in zijn betoog totaal niet
ingegaan op tegenargumenten
|
De leerling is in zijn betoog onvoldoende
ingegaan op tegenargumenten
|
De leerling is in zijn betoog voldoende
ingegaan op tegenargumenten
|
De leerling heeft in zijn betoog op
overtuigende wijze tegenargumenten verwerkt
|
|
Conclusie
|
De leerling heeft volstrekt onvoldoende
duidelijk kunnen maken waarom de mensen de
dood vonden
|
De leerling heeft onvoldoende duidelijk
kunnen maken waarom de mensen de dood vonden
|
De leerling heeft voldoende duidelijk kunnen
maken waarom de mensen de dood vonden
|
De leerling heeft, overtuigend onderbouwd,
duidelijk gemaakt waarom de mensen de dood
hebben gevonden
|
|