home inleiding opdracht werkwijze bronnen beoordeling reflectie docent


Veenlijken
 

 
De beoordeling

Bij de beoordeling zal de docent erop letten of je alle aanwijzingen hebt opgevolgd en of je op overtuigende wijze, met argumenten onderbouwd antwoord hebt gegeven op de vraag.

 

Niveau  1

Slecht/beginner

Niveau 2

Onvoldoende

Niveau  3

Voldoende

Niveau 4

Uitstekend/expert

Score

Deelvragen

 

 

uit het artikel wordt niet duidelijk dat de leerling deelvragen heeft geformuleerd

uit het artikel blijkt dat de leerling onvoldoende deelvragen heeft geformuleerd

Uit het artikel blijkt dat de leerling voldoende deelvragen heeft geformuleerd

Uit het artikel blijkt dat de leerling alle relevante deelvragen heeft geformuleerd

 

Tijd

 

De leerling heeft geen rekening gehouden met aspecten van tijd. Hij heeft geen aandacht besteed aan het feit dat de bronnen uit verschillende periodes stammen.

De leerling heeft onvoldoende  rekening gehouden met aspecten van tijd.

Hij heeft onvoldoende  aandacht besteed aan het feit dat de bronnen uit verschillende periodes stammen.

De leerling heeft voldoende  rekening gehouden met aspecten van tijd.

Hij heeft voldoende  aandacht besteed aan het feit dat de bronnen uit verschillende periodes stammen.

De leerling heeft op overtuigende  wijze  rekening gehouden met aspecten van tijd.

Hij heeft het feit dat de bronnen uit verschillende periodes stammen uitstekend in het betoog verwerkt.

 

Context

De leerling heeft  verzuimd de prehistorische context in zijn betoog te betrekken

De leerling heeft onvoldoende aandacht besteed aan de prehistorische context

De leerling heeft voldoende aandacht besteed aan de prehistorische context

De leerling heeft de moorden uitstekend in de context van de prehistorie geplaatst.

 

Ruimte

De leerling is niet ingegaan op het feit dat de lijken gevonden zijn op verschillende plaatsten in europa

De leerling heeft het feit dat de lijken op verschillende plaatsen in Europa zijn gevonden onvoldoende aandacht gegeven

De leerling heeft het feit dat de lijken op verschillende plaatsen in Europa zijn gevonden voldoende aandacht gegeven

De leerling heeft het feit dat de lijken op verschillende plaatsen in Europa zijn gevonden uitstekend meegewogen in zijn betoog

 

Bruikbaarheid van de bronnen

 

De leerling is in zijn artikel niet ingegaan op de bruikbaarheid van de bronnen

De leerling is in zijn artikel onvoldoende ingegaan op de bruikbaarheid van de bronnen

De leerling is in zijn artikel voldoende ingegaan op de bruikbaarheid van de bronnen

De leerling heeft in zijn artikel een kompleet overzicht gegeven van de bruikbaarheid van de bronnen

 

 

Betrouwbaarheid van bronnen

 

De leerling is in zijn artikel niet ingegaan op de betrouwbaarheid van de bronnen

De leerling is in zijn artikel onvoldoende ingegaan op de betrouwbaarheid van de bronnen

De leerling is in zijn artikel voldoende ingegaan op de betrouwbaarheid van de bronnen

De leerling heeft in zijn artikel een kompleet overzicht gegeven van de betrouwbaarheid van de bronnen

 

Vergelijken van bronnen

 

De leerling heeft in zijn artikel geen vergelijking gemaakt tussen de bronnen

De leerling heeft in zijn artikel onvoldoende een vergelijking gemaakt tussen de bronnen

De leerling heeft in zijn artikel voldoende een  vergelijking gemaakt tussen de bronnen

De leerling heeft in zijn artikel  de bronnen op een overtuigende wijze met elkara vergeleken.

 

Argumenteren

 

De leerling heeft zijn betoog totaal niet onderbouwd met argumenten

De leerling heeft zijn betoog onvoldoende onderbouwd met argumenten

De leerling heeft zijn betoog voldoende onderbouwd met argumenten

De leerling heeft zijn betoog uitstekend onderbouwd met argumenten

 

Tegenargumenten

 

De leerling is in zijn betoog totaal niet ingegaan op tegenargumenten

De leerling is in zijn betoog onvoldoende ingegaan op tegenargumenten

De leerling is in zijn betoog voldoende ingegaan op tegenargumenten

De leerling heeft in zijn betoog op overtuigende wijze tegenargumenten verwerkt

 

Conclusie

 

De leerling heeft volstrekt onvoldoende duidelijk kunnen maken waarom de mensen de dood vonden

De leerling heeft onvoldoende duidelijk kunnen maken waarom de mensen de dood vonden

De leerling heeft voldoende duidelijk kunnen maken waarom de mensen de dood vonden

De leerling heeft, overtuigend onderbouwd, duidelijk gemaakt waarom de mensen de dood hebben gevonden