Webquests

Home    |    Docent    |    Leerling    |    Lesmateriaal   |   Historische links   |   Zoekmachines   |   Contact

   

webquests  |  beschrijving  |  voorbeelden  |  Marzano en leren  |  Marzano en denken  |  links 

inleiding  |  opdracht  |  werkwijze  |  bronnen  |  beoordeling  |  reflectie  |  docent

   

beoordeling

   

In dit onderdeel wordt de opdracht nader uitgewerkt. Hoe uitgebreid deze uitwerking moet zijn is sterk afhankelijk van de aard van de opdracht. Bij een open opdracht is een nadere uitwerking niet of nauwelijks nodig, in andere gevallen kan een stappenplan goede diensten bewijzen. Ook kan de opdracht in 

De beoordeling is uiteraard sterk afhankelijk van de aard van de opdracht. Voor de leerling is het belangrijk te weten waarop hij beoordeeld wordt en wat het gewicht is van de onderdelen waarop zij worden beoordeeld. Het gebruik van een scoremodel is daarvoor een geschikt middel.

Als een evaluatieopdracht deel uitmaakt van de webquest wordt deze in de eindbeoordeling betrokken. 

Leerlingen hebben vaak de neiging om het werken aan een onderzoeksopdracht voor zich uit te schuiven. Om dit enigszins te ondervangen kan men overwegen zelf een tijdschema te maken en het zich houden aan dit tijdschema op te nemen in de beoordeling.

   

© 1998-2004 Albert van der Kaap, Enschede. Alle rechten voorbehouden.