Webquests |
||||
Home | Docent | Leerling | Lesmateriaal | Historische links | Zoekmachines | Contact |
||||
webquests | beschrijving | voorbeelden | Marzano en leren | Marzano en denken | links inleiding | opdracht | werkwijze | bronnen | beoordeling | reflectie | docent |
||||
beoordeling |
||||
In dit onderdeel wordt de opdracht nader uitgewerkt. Hoe uitgebreid deze uitwerking moet zijn is sterk afhankelijk van de aard van de opdracht. Bij een open opdracht is een nadere uitwerking niet of nauwelijks nodig, in andere gevallen kan een stappenplan goede diensten bewijzen. Ook kan de opdracht in De
beoordeling is uiteraard sterk afhankelijk van de aard van de opdracht. Voor de
leerling is het belangrijk te weten waarop hij beoordeeld wordt en wat het
gewicht is van de onderdelen waarop zij worden beoordeeld. Het gebruik van een
scoremodel is daarvoor een geschikt middel. Als
een evaluatieopdracht deel uitmaakt van de webquest wordt deze in de
eindbeoordeling betrokken. Leerlingen hebben vaak de neiging om het werken aan een onderzoeksopdracht voor zich uit te schuiven. Om dit enigszins te ondervangen kan men overwegen zelf een tijdschema te maken en het zich houden aan dit tijdschema op te nemen in de beoordeling. |
||||
© 1998-2004 Albert van der Kaap, Enschede. Alle rechten voorbehouden. |
||||