Webquests |
||||
Home | Docent | Leerling | Lesmateriaal | Historische links | Zoekmachines | Contact |
||||
webquests | beschrijving | voorbeelden | Marzano en leren | Marzano en denken | links inleiding | opdracht | werkwijze | bronnen | beoordeling | reflectie | docent |
||||
inleiding |
||||
In
de inleiding wordt de WebQuest geintroduceerd en in de context van de
leerstof geplaatst. Het moet voor de leerling duidelijk zijn op welk
onderdeel van de leerstof de webquest betrekking heeft. Is de webquest
een van de vele werkvormen of vervangt de webquest de gehele leerstof of een deel
ervan. Aandachtspunten:
Deze
vragen zijn niet zo eenvoudig te beantwoorden. Duidelijk is echter wel
dat het traditionele werkstuk plagiaat in de hand werkt. Nadenken over
de vorm van het eindproduct kan daarom zeer lonend zijn. Zo kun je
leerlingen in plaats van een verslag voor de leraar ook een product
laten maken dat bestemd is voor een bepaalde doelgroep. Hiermee
verminder je niet alleen de kans op plagiaat, maar dwing je de
leerlingen ook om heel goed na te denken over zaken als:
Enkele voorbeelden:
|
||||
© 1998-2004 Albert van der Kaap, Enschede. Alle rechten voorbehouden. |
||||