home digitale didactiek lesmateriaal ict en geschiedenis contact


De Webquest
 

  beschrijving

  inleiding

  opdracht

  werkwijze

  bronnen

  beoordeling

  reflectie

  docentenhandleiding

  voorbeelden

  links

 

 

 

 

 

 

Beoordeling

De beoordeling is uiteraard sterk afhankelijk van de aard van de opdracht. Voor de leerling is het belangrijk te weten waarop hij beoordeeld wordt en wat het gewicht is van de onderdelen waarop hij wordt beoordeeld. Het gebruik van een scoremodel is daarvoor een geschikt middel.

Als een evaluatieopdracht deel uitmaakt van de webquest wordt deze in de eindbeoordeling betrokken. 

Leerlingen hebben vaak de neiging om het werken aan een onderzoeksopdracht voor zich uit te schuiven. Om dit enigszins te ondervangen kan men overwegen zelf een tijdschema te maken en het zich houden aan dit tijdschema op te nemen in de beoordeling.

Voor de beoordeling van de onderzoeksresultaten kunt u gebruik maken van rubrics.

Reflectie

 

 

Copyright © 2006 Albert van der Kaap