Serge Desouter (2020). Militante immigratie in Europa. De islam
ontsluierd. ISBN 978-94-930-0512-9 / Uitgeverij Polemos,
Antwerpen, juni 2020/ 356 pagina’s, woordenlijst, register /
23x16 cm, paperback, € 19
Militante immigratie in Europa. De islam ontsluierd
De auteur heeft een lange ervaring met Afrikaanse landen en moslimgemeenschappen en werkte voor de VN en andere internationale organisaties.
Inhoud
Militante immigratie in Europa. De islam ontsluierd
In
dit boek maakt hij zich zorgen over de massale import van
moslim-migranten in Europa, vaak onder het mom van
‘vluchtelingen’ en de eisen die de islam overal stelt. Hij geeft
daar enkele krasse voorbeelden van en toont aan dat tientallen
miljoenen islamitische migranten niet van plan zijn om zich te
integreren (p. 25-40). In Engeland hebben ze al meer dan 85
sharia-rechtbanken, met tot nu toe enkel vrouwelijke beklaagden
(p. 40-42). Hij toont ook aan hoe de sharia Turkije omvormde van
een christelijk naar een voor 99,8% islamitisch land (p. 45) en
hoe de christelijke Kopten in Egypte geleidelijk uitgemoord
worden. Het aantal christenen in het Midden-Oosten daalde verder
van 20% in 1914 naar 4% nu (p. 48). Het enige democratisch land
met vrijheid van godsdienst in die regio is Israël en de meeste
moslims willen het zien verdwijnen, zoals ze hun landen ook al
Joden-vrij gemaakt hebben sinds de 7de eeuw. De wereldwijde
vervolging van christenen, met meer dan 100.000 doden per jaar
en de aanvallen op kerken, zijn geen item voor onze media. In de
Bijbelse landen Irak, Syrië en Turkije blijft er van hen maar
weinig over (p. 51-55).
Bij asiel en migratie lezen we dat we overspoeld worden door
veelal analfabete mannen en jongens, die ongeschikt zijn voor
onze arbeidsmarkt en schoolcultuur. Minder dan 25% van hen
werkt. De auteur zwijgt over de mythe van de hooggeschoolde
Syrische vluchtelingen, die in 2015-2016 in België verspreid
werd. Helaas klopt ze dus niet. Het migratiepact van Marrakesh
(2018) werd goedgekeurd door de UNO, maar de parlementen van de
lidstaten mochten er niet over stemmen. De
mensensmokkel-industrie floreert, hoewel ze aan de migranten
5.000 tot 8.000 dollar kost (p. 89).
Ondertussen verwijderen wij in heel West-Europa standbeelden en
straatnamen, veranderen wij namen van lange tradities zoals
Kerstmarkt in het nietszeggende Wintermarkt of Plaisirs d’hiver,
is het kruisje weggehaald uit de schildjes van Real Madrid en FC
Barcelona en is het christendom verdwenen uit de Europese
Grondwet en dat allemaal om de moslims en andere migranten een
plezier te doen. Over de vervolging en uitmoording van
christenen in het Midden-Oosten en in vele Afrikaanse landen
wordt gezwegen (p. 116-125, p. 180-184).
België deed al van alles: de snel-Belg-wet zonder verplichtingen
(2000), het migrantenstemrecht (2004), regularisatie van 2 op 3
illegalen (p. 135), opvang tijdens de migratiegolf van 2015 e.v.
enzomeer.
Belgische Joden en Chinezen werken en ze verwachten niet dat wij
ons aan hen aanpassen en hun jongeren zitten niet in de
criminaliteit (p. 136-138).
De auteur geeft ook nog het voorbeeld van het christelijke
Madagaskar, waar Saoedi-Arabië de regering omkoopt, 2.600
moskeeën bouwt, mensen betaalt om hun bijbels te verbranden en
waar Turkse moslims zich zomaar komen vestigen (p. 142).
In West-Europa zitten we inmiddels met getto’s waar 50 à 98% van
de bevolking van vreemde afkomst is, waar weinigen werken en
waar blanken niet meer durven komen.
De Islamitische Verklaring van de Rechten van de Mens (1990)
plaatst de sharia boven onze rechtstaat (p. 162-163).
In het hoofdstuk over slavenhandel lezen we dat de Arabische
slavenhandel 8 tot 25 miljoen slachtoffers maakte, veel meer dus
dan de Westerse met 11 miljoen, de slaven bovendien castreerde,
ze ook uit Rusland, Zuid- en West-Europa haalde (tot IJsland),
maar onvermeld blijft in onze geschiedenisboeken en nooit
veroordeeld werd door de islamitische wereld, waar nog beperkte
slavernij bestaat. Zoals in Mauritanië, officieel: de
Islamitische Republiek Mauritanië (p. 192-196).
Daar is elk kind van een slavin automatisch slaaf; ze zijn met
800.000 op 4 miljoen inwoners, ze zijn zwart, de eigenaars zijn
blanke Berbers die ook ‘recht’ hebben op seks met hun slavinnen
en als de slaven te oud zijn, worden ze gedumpt in de woestijn,
waar ze een vreselijke dood sterven
(bron: Amnesty.nl, 01.06.2017).
Ondanks de vele aanslagen in naam van Allahu Akbar (God is de
grootste), blijft de islam beweren dat het een vredevolle
religie is. Sinds 11 september 2001 vindt er elke dag wel ergens
zulk geweld plaats. Van dan tot 29 april 2019 waren er 31.221
aanvallen, met 146.811 doden of gemiddeld 22 per dag en met IS
als koploper (p. 199). Desouter legt ook uit wat de essentie is
van de sharia en waarom IS het ‘ongelovige’ Westen haat (p. 209
e.v.).
De islamitische veroveringen (vanaf 622) hebben de islam met
geweld verspreid tot China in het oosten en Spanje in het
westen. Christenen en Joden werden herleid tot
tweederangsburgers of erger: de mannen en zeker de priesters
werden afgeslacht, de vrouwen en kinderen tot slaaf gemaakt (p.
229). Nu gebeurt de verspreiding door massale immigratie en door
veel geboortes.
De auteur gelooft niet in de interreligieuze dialoog met de
islam zolang ze christenen verdrijven uit Nazareth, Gaza,
Egypte, Syrië, Irak, zolang ze christenen uitmoorden in Afrika
en de bouw van kerken in de islamitische landen verbieden.
Hij wijdt ook een hoofdstuk aan de culturele glorietijd van de
islam in al-Andalus, van 711 tot 1492. Toen was er een rijke
cultuur in Spanje, maar joden en christenen werden gedegradeerd
tot tweederangsburgers en bij de pogrom van 1066 werden in
Granada meer dan 4.000 joden gedood, vrouwen en meisjes herleid
tot seksslavinnen, alle kerken vernield en de sharia ingevoerd.
Desouter somt een aantal Arabische geleerden op, het waren deels
Perzen en Joden, maar hij vindt de mythe van al-Andalus een
historische vervalsing, bedoeld om immigratie en islamisering te
aanvaarden.
Het boek eindigt met een geschiedenis van de Jihad sinds 622
n.C.. De eersten die toen onthoofd werden, waren de Joodse
gemeenschappen, dan volgden de christenen in het huidige
Turkije, Syrië, Palestina, Egypte etc. De wereldberoemde
bibliotheek van Alexandrië, die dateerde uit de 3de eeuw v.C.,
werd in 641 volledig vernietigd. Idem voor het oude Carthago in
697. In 732 werden ruim 500 monniken van een abdij bij Cannes
uitgemoord. In dat jaar kon Karel Martel de moslims verslaan bij
Poitiers, maar dat belette niet dat ze ongestoord verder
aanvielen in Italië, Spanje, Frankrijk, Ierland en tot in
IJsland. Ook elders gingen hun veroveringen verder: in 751
versloegen ze bij de Talas-rivier het leger van de Chinese
Tangdynastie (618-907).
In 1389 versloegen ze op het Merelveld bij Kosovo een
christelijk leger en veroverden ze de Balkan.
In 1453 maakten ze een einde aan het Byzantijnse rijk. Ze
palmden de Hagia Sophia in en vormden ze om tot een museum (
Erdogan maakte er in 2020 een moskee van).
De opsomming van veroveringen, plunderingen en moorden is
eindeloos en gaat tot 2018 (Jezidi’s).
De genocides door de Turken op 1,5 à 2 miljoen christelijke
Armeniërs en 0,75 miljoen Assyriërs in 1915 staan er ook bij (p.
301).
In zijn nawoord drukt de auteur de wens uit dat onze politici
met uitheemse achtergrond wat meer inzetten op integratie van
inwijkelingen en merkt hij op dat heel wat autochtone
organisaties en onze overheden wel voor integratie ijveren, maar
dat er weinig initiatieven vanuit de moslimzijde komen.
Het boek eindigt met een lange verklarende woordenlijst van
Arabische en vreemde termen (p.315-338), een lijstje met
afkortingen (p. 339-343) en een personenregister (p. 345-356).
Desouter heeft met veel kennis van zaken een stevig boek
geschreven waar je niet vrolijk van wordt, maar dat toch best
gelezen zou worden door onze beleidsmakers en door iedereen die
betrokken is bij immigratie en integratie. President Macron
toonde in zijn toespraak van 2 oktober 2020 dat hij het probleem
begrepen heeft en het ook durft te benoemen. Desouters
historisch overzicht van de Jihad maakt de meeste indruk. Dat
lees je best niet voor het slapengaan.
Bij een volgende druk mogen de taal- en spelfouten er wel uit.
Enkele voorbeelden: p. 9: het heeft mij behoedt; p. 11: van zij
die> van hen die; p. 21: men onthoofd; p. 23: querens> quaerens;
p. 25: ongeletterden mohammedanen; p. 26: intellectuelen
moslims; p. 30: 0,15 li > 15 li; p. 33: Dat klop; p. 36+37:
t.t.z.: gallicisme voor d.w.z.; p. 53: beschuldigende >
beschuldigd; p. 60: Nu beland het; p. 135: Aziatisch migranten:
Aziatische; p. 142: bedingt heeft> bedongen heeft; p. 149: hen
bevrijd> bevrijdt; p. 199: Alahu > Allahu; p. 227: verspreid het
zich; p. 244: die ze omarmt hebben; p. 292: vincit > vicit
(heeft overwonnen); op de kaft: objectieven> doelstellingen.
Bij dezelfde uitgever verscheen ook: “Ex-moslims getuigen: Wie
zijn religie verlaat, dood hem!”
Dit boek bevat de leer van de islam, de gevolgen van
afvalligheid, de identiteit van de moslim, het draagvlak voor
geweld, IS en aanbevelingen voor de politiek.
©Jef Abbeel, oktober 2020,
www.jefabbeel.be