artikelen over geschiedenis didactiek

Leerlijn geschiedenis

Rekenen/wiskunde en taal hebben een referentiekader. De moderne vreemde talen hebben een Europes Referentie Kader (ERK). Is het mogelijk om ook voor geschiedenis een dergelijk referentiekader te maken?

Gevolgen van de Beeldenstorm

 

Voor deze opdracht worden de bronnen 1 t/m 7 gebruikt.

Gebruik de bronnen

De auteurs van de bronnen noemen verschillende gevolgen van de Beeldenstorm in 1566.

  1. 1. Welk(e) gevolg/gevolgen wordt/worden in elke bron genoemd?

  2. 2. Geef voor elk gevonden gevolg aan in welke bron(nen) je die oorzaak hebt gevonden.
    3. Vermeld van elk gevonden gevolg of het om een cultureel (religieus), sociaal, politiek of economisch gevolg gaat (soort gevolg).
    4. Vermeld van elk gevonden gevolg of het om een gevolg op lange of korte termijn gaat.
    5. Vermeld van elk gevonden gevolg of het om een belangrijk of een minder belangrijk gevolg gaat.
    6. Vermeld van elk gevonden gevolg of het om een bedoeld of onbedoeld gevolg gaat.

Gevolg

Bron-nummer

Soort gevolg

Korte termijn of lange termijn

Belangrijk of minder belangrijk

Bedoeld of onbedoeld

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

  •  

    u